Var kan jag köpa Ravelli produkter?

Svar: Vi kommer endast att sälja genom skolklasser, föreningar och lag. Är du intresserad av att stödja en klass, förening och lag
genom att köpa Ravelli produkter hjälper vi dig gärna med att komma i kontakt med någon som säljer. Ring oss på 0370-826 00 eller mejla info@ravelli.se så hjälper vi dig att hitta en grupp som säljer just nu.

Varför finns inte min produkt/storlek/produkt/färg?

Svar: Sortimentet kan under försäljningstillfället fluktuera dvs. produkter kan tyvärr ta slut på lager. Det är därför viktigt
att snarast möjligt stansa in era beställningar på hemsidan partner.ravelli.se. Då är ni alltid uppdaterade vad gäller rådande lagersituation.

Hur gör jag för att byta till en annan produkt?

Svar: Om du köpt fel storlek, färg eller produkt kan du byta oanvända plagg. Gå in på sidan byten/returer reklamationer och följ anvisningarna.

Hur gör jag för att reklamera en vara?

Svar: Om ett plagg skulle gå sönder eller vara felaktigt kan du alltid reklamera så skickar vi en ny vara till dig. Obs! Garantin gäller under förutsättning att plagget har hanterats enligt skötselråden som du hittar i plagget (eller på förpackningen). Gå in på sidan byten/returer/reklamationer och följ anvisningarna.

Hur gör jag om jag ångrar mitt köp?

Svar: Om du köpt Ravelli produkter och ångrar ditt köp gäller distansköplagen. Du kan alltså ångra ditt köp inom 14 dagar.
Om du vill utnyttja ångerrätten, så returnerar du paketet till den du köpte det av och du får då pengarna tillbaka.
Anledningen till att skolklassen/laget/föreningen sköter ditt återköp är att de behåller 55 kr av de 200 kr som du betalat
för paketet, till sina gemensamma mål. Då återköpet påverkar gruppens vinst redovisar de det vidare till oss.
Läs gärna mer i allmänna villkor (punkt 13) om ångerrätt.

Varför kan jag bara tvätta mina underkläder i 40 grader?

Svar: För att skona både miljön och dina produkter har vi valt att rekommendera 40 grader istället för 60 grader på några
av våra produkter. Med dagens tvättmaskiner och effektiva tvättmedel blir din tvätt lika ren redan vid 40 grader.

Hur kontrollerar och garanterar ni att produkterna tillverkas på ett miljöriktigt sätt och
att de inte produceras genom barnarbete?

Svar: Vi är mycket noga vid urvalsprocessen av leverantörer och inköpsagenter. Vi jobbar endast med samarbetspartners som
har stor erfarenhet och som redan jobbar med kända varumärken. Våra leverantörer garanterar både förbud mot barnarbete,
arbete under extrema förhållanden, men även andra kvalitetsaspekter gällande produktion och färgning av textilier.
För att se till att uppförandekoden efterlevs jobbar vi med långsiktiga och ömsesidiga relationer. Personal från våra leverantörer/inköpsagenter besöker fabriker frekvent dessutom gör vi själva leverantörsbesök.

Hur mycket tjänar vi?

Svar: Ni tjänar alltid drygt 28 % i provision. Alla paket kostar 200 kr. Ett paket som du säljer för 200 SEK ger dig 55 SEK i provision.
Vår beräkning visar att en genomsnittlig lag/klass på 20 personer säljer 300 paket och därmed tjänar 300 x 55 = 16.500 SEK

Hur får vi fler beställningsformulär?

Svar: Ring Ravelli AB 0370-826 00 så skickar vi dig omedelbart nya produktkataloger/beställningsformulär. Alla broschyrer och blanketter finns att ladda ner på www.ravelli.se.

Hur länge får vi sälja Ravelli produkter och när får vi sälja Ravelli produkter?

Svar: Ni bestämmer själva hur länge en försäljning får pågå. Vi rekommenderar 3-5 veckor som säljperiod. Vi har 2 säljperioder under året, vår/sommar och höst/vinter.

Hur lämnar vi in vår beställning?

Svar: Alla delar av säljprocessen finns på hemsidan www.ravelli.se. Kontaktpersonen erhåller en inloggning till Ravelli AB webbportal. Kontaktpersonen registrerar först sig själv och sedan alla sina säljare som då får en egen inloggning, Alla som säljer registrerar sina beställningar kontinuerligt på partner.ravelli.se webbportal. Alternativt lämnar beställningarna till sin teamleader, som i sin tur registrerar försäljningen på partner.ravelli.se webbportal. För att Ravelli AB skall kunna levererar beställda varor per säljare måste alla order registreras per säljare.

När och hur sker leverans på beställda varor?

Svar: I vanliga fall Inom 1-2 veckor, från det att ni har avslutat försäljningen och placerat den slutgiltiga ordern, levereras beställningen.
Ravelli AB levererar varorna med DHL till den givna leveransadressen i vanliga fall till kontaktpersonen om inte annat angivits.

Var är vår leverans?

Svar: Ring 0370-826 00 om er leverans på något sätt har hamnat fel.

Vad kostar frakten?

Svar: Fraktkostnaderna nedan gäller per frakttillfälle.
Antal paket Kostnad
1–50 paket 50–100 kr
50–100 paket 250 kr
100–150 paket 350 kr
150–199 paket 500 kr
200 eller fler = fraktfritt

Vad får vi betala?

Svar: RAVELLI skickar orderbekräftelse och faktura separat, samtidigt som er leverans lämnar RAVELLI lager.
Ni har 20 dagars betalningsvillkor. Varje produkt debiteras med 145 kr inkl. moms. Mellanskillnaden på 55 kr är er vinst.

Om jag vill köpa fler produkter?

Svar: Vi på Ravelli tycker det är jätteroligt att Du är nöjd med våra produkter och gärna vill köpa fler. Ravelli produkter
säljs idag endast via föreningar/lag och skolklasser. Om det är mindre än 14 dagar sedan du fick din leverans ber vi dig
kontakta den förening/lag/skolklass som sålt varan till dig. Är det mer än två veckor sedan ditt köp? Kontakta oss, vi
berättar gärna var det finns fler Ravelli säljare nära dig.

icon

Ladda ner vår katalog

Kolla in våra produkter

icon

Registrera dig

Registrera ditt lag/skolklass och börja sälja direkt!

icon

Intresseanmälan

Vi kontaktar dig och berättar mer