Byte

Här kan du som köpt fel storlek/färg/produkt byta och få en annan vara. Fyll i formuläret med vilken vara du har och vad du vill byta till. I nästa steg uppger du dina kontaktuppgifter.

Har du flera olika produkter du vill byta så får du göra om proceduren efter du gjort klart ditt första byte.

Om du i stället har fått en vara som har gått sönder eller är felaktig kan du reklamera varan på sidan reklamationer.


Behöver du hjälp eller har du några frågor?

Byte

Jag godkänner avtalsvillkoren med Ravelli AB. Jag samtycker även till att Ravelli AB sparar mina personuppgifter för internt bruk. Dessa sparas och används i enighet med vår integritetspolicy. Jag godkänner även att Ravelli AB kontaktar mig via e-post och telefon.

Tack

Tack för din förfrågan, vi återkommer så fort vi kan.

Hur du skickar varan och bekräftelsen som frisvar

En bekräftelse på att Ravelli tagit emot din registrering får du direkt på skärmen. Bekräftelsen skickas även som ett mejl till dig. I detta meddelande finns ditt ärendenummer.

Skicka den oanvända varan som du vill byta, tillsammans med bekräftelsen, till Ravelli AB. Adressen står på bekräftelsen.

På bekräftelsen står också ett frisvarsnummer, skriv ”Frisvar” och detta nummer på kuvertet/paketet, så betalar Ravelli portot (skicka ej med rekommenderat brev när du skickar Frisvar).

Om du inte kan bifoga bekräftelsen kan du också skriva namn och kontaktuppgifter och ditt ärendenummer på ett papper du lägger med i paketet.

OBS! Våra produkter säljs som paket och när du byter ska du skicka tillbaka hela ditt oanvända paket, t.ex. alla 3 kalsonger om du har köpt ett 3 pack. Lägg originalförpackningen i en påse eller något slags av emballage.

Du kan posta kuvert/paket i brevlådan, eller lämna till Postnords ombud.

Räkna med att det tar 1 vecka efter att Ravelli har mottagit din bytesprodukt innan du kan få en ny produkt tillskickad. (vid helger/semestertider kan det ta lite längre tid)