Svenska sängkläder för Ravelli

Värnamo Sängkläder

Sängkläder från Värnamo har blivit ett lyckat inslag i Ravellis sortiment. Nu pratar de båda företagen om att utveckla samarbetet.

Ravelli har en framgångsrik strategi när det gäller sitt sortiment. Försäljningen sker genom föreningar och skolklasser. Det gäller att erbjuda produkter som attraherar dem som ungdomarna säljer till. Det är mycket kläder i katalogen, men inte enbart. Hemtextilier också, till exempel. Det har varit lyckat att bredda katalogen med kuddar och täcken. Det är produkter som blivit mycket populära bland Ravellis kunder.

Värnamo Sängkläder
Thomas testar en av kuddarna från Värnamo Sängkläder.
Klicka här för att se Ravellis hela sortiment

Har ni någon teori om varför?
– Det är väldigt bra kvalitet. Bra varumärke. Svensktillverkat, det tror jag är jätteviktigt. Och så köper man inte kuddar och täcken så ofta, så när chansen kommer att handla av ungdomar genom skolklasser och föreningar så passar man på, säger Andreas Ravelli.
– En anledning till att det är en bestseller är att du behöver inte prova , ska man köpa kläder så måste man veta storleken. Men ska man köpa kuddar eller täcken, då vet man, jag behöver två kuddar och två täcken, då är det ju klart sedan. Så på det viset är det enklare, säger Thomas Ravelli.
Nu är Ravellis katalog spikad för säsongen, där kuddar och täcken har sin givna plats. Men sortimentet är något som ständigt förändras.
– Vi hoppas att utveckla vårt samarbete med Värnamo Sängkläder, säger Andreas Ravelli.

Båda företagen växer

Bröderna Ravelli gjorde ett studiebesök hos Värnamo Sängkläder nyligen. Man studerade produktionen på plats i Värnamo och fick en chans att sitta ner och samtala med Värnamo Sängkläders ledning. Det var ett glatt möte. Båda företagen utvecklas bra nu. Det är försäljningsökning både i Värnamo och Kulltorp.
– Men ni jobbar intensivt. Man ser hur ni hela tiden är ute på olika cuper och tävlingar och visar upp er och företaget, säger Berit Åhlander (delägare i Värnamo Sängkläder) under mötet.
– Ja, vi är ute ganska mycket, svarar Andreas.
– Man måste visa upp sig, tala om att vi finns, säger Thomas.
– Här nere i Småland är det många som känner till vårt företag. Men uppåt landet har vi en del kvar att göra, där måste vi komma ut mer.
Parallellt med företaget har Thomas ett kändisskap som gör att hans syns en hel del i stora tv-program, som Mästarnas mästare, Wild kids, FC-nörd med mera.
Det betyder väl en del för marknadsföringen att du finns i de sammanhangen?
– Ja, men det går inte att tacka ja till allt för den sakens skull, säger Thomas och avslöjar att han tackat nej till Let’s Dance tre gånger och nekade Mästarnas mästare två gånger innan han nappade.
– Det handlar om tid också. Det måste stämma med annat.
Det finns gränser för vilket sammanhanget är också, berättar Thomas.
– Program som går ut på att man ska förnedra sig på olika sätt, det ställer jag aldrig upp på.

Klicka här för att läsa mer om Ravellis besök hos Värnamo Sängkläder

Text och foto:
Thomas Lundh
SEO Kompetens

 



Om

av thomas / Administrator on Aug 21, 2016

icon

Ladda ner vår katalog

Kolla in våra produkter

icon

Registrera dig

Registrera ditt lag/skolklass och börja sälja direkt!

icon

Intresseanmälan

Vi kontaktar dig och berättar mer